ЕВРОПСКИ БИРО АЕДЕ
ВИДЕО КОНФЕРЕНЦИЈА
На тему
Интернет школа у Европи:
Само ванредан одговор
или чак почетак нове фазе за школу?
- маја 2020
ТОК
Европски биро АЕДЕ, који се видеоконференцијом састао у понедељак, 11. маја 2020. године, бавећи се темом „Интернет школа у Европи: само реаговање на ванредне ситуације или чак започињање нове фазе за школу?“
Овако вербализује:
- Имајући у виду, то да смо од краја фебруара изашли из уобичајеног стања, и изненада се нашли у ванредној здравственој ситуацији са затварањем школа и блокадом активности лицем у лице;
- Узимајући у обзир да су се наставници и ученици нашли ангажовани само на учењу на даљину, којим раније није експериментисано нити је организовано, и које нема референтни пропис;
- Са задовољством су примили к знању да су се, одједном суочени с овом новом стварношћу, наставници пажљиво и великодушно посветили преображавању и преиспитивању наставне активности;
- Уочивши сјајне резултате овог сигурно напорног и захтевног рада, који води школу ка крају школске године;
- Иако не занемарујући границе употребе, искључиво методе учења на даљину нису у стању да надоместе целокупност образовне и педагошке делатности, богате људском топлином присутности и групног окружења.;
- свесни да постојећа школа, са присуством настави, апсолутно остаје фундаментална као образовна заједница која се не може заменити технологијом;
ИЗЈАВЕ
Топло одобравање наставницима и свим школским службама и руководиоцима, који су пажљиво и великодушно преобразили нормалну наставну активност у мрежне активности, откривајући велики професионализам и осећај одговорности усвајањем технолошких алата помоћу којих ће наставити пут процеса наставе и учења. Њихова улога је била и јесте веома важна и одлучујућа.
МАНИФЕСТИ
Веровање је да кад изађемо из ове ситуације школа више никада неће бити иста. Тек смо на почетку једне од највећих револуција образовања у историји. Школа будућности, у ствари, неће бити као пре.
Покренута је револуција, у којој ослонац процеса учења не представља учитељ који предаје, већ ученик који учи.
Настава је стекла флексибилност која није слична традиционалној фронталној лекцији, ригидним програмима и кодификованим стандардима евалуације.
Школа будућности мора имати храбрости да подучава на даљину оно што се у такву наставу може увести, она мора бити у стању да створи нови простор и ново време у којем ученици неће бити само пасивни слушаоци, већ активни протагонисти, користећи дигиталне виртуелне просторе и колективне радионице за учење.
За учење на даљину биће потребана потпуна реконструкција процеса подучавања и учења.
Без сумње, учење на даљину неће и не треба представљати решење замене за школске активности, али ће моћи да подржи наставу лицем у лице, како би се олакшао увид у проблеме, и истраживање одређених проблема.
АПЕЛИ
Институције и све друштвене службе максимално се труде да осигурају врхунску и живу наставу, високог квалитета, у складу са потребама времена.
ПОТВРДЕ
Важност улоге учитеља, чак и нетрадиционалне, треба да буде у складу са потребама школе која се мења присуством све већег броја нових технологија. Данас, са могућностима мултимедијалних технологија, више нема удобности једне апсолутне истине захваљујући којој би се гарантовао легитимитет, али тај облик несталог легитимитета мора се заменити другим облицима, попут професионализма, способности предавања, компетенцијом која долази из вишег знања, способности да увек будете спремни за промене и да предлажете иновације и делујете као покретач друштвене трансформације.